Regulamin
I. Definicje
Na potrzeby niniejszego Regulaminu przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:
- Regulamin– niniejszy Regulamin świadczenia usług w serwisie How2Green, stanowiący integralną część umowy zawieranej przez Klienta z Usługodawcą;
- Usługodawca– Exergon Sp. z o.o. z siedzibą w Gliwicach przy ul. Jagiellońskiej 4, 44-100 Gliwice, wpisanym do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Gliwic, X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000472241, NIP 634-265-03-89, REGON 243336660, kapitał zakładowy: 95 760,00 zł (właściciel serwisu How2Green) tj. podmiot administrujący Serwisem;
- Serwis– strona internetowa należąca do Usługodawcy, umożliwiająca dostęp do treści zamieszczanych przez Usługodawcę oraz składanie zamówień na oferowane produkty i usługi, dostępna pod adresem: www.how2green.pl;
- Użytkownik– podmiot, który korzysta z serwisu i zaakceptował warunki niniejszego Regulaminu;
- Klient– przedsiębiorca lub osoba fizyczna lub prawna, która posiada zdolność do zaciągania we własnym imieniu zobowiązań oraz zdolność do nabywania praw, decydująca się na dokonanie zamówienia produktów i usług oferowanych przez Usługodawcę;
- Konsument– Klient będący osobą fizyczną, która dokonuje zakupu do celów, które nie są bezpośrednio związane z jej działalnością gospodarczą/zawodową;
- Produkt elektroniczny– treść cyfrowa, którą Użytkownik otrzymuje w ramach zakupu wybranej usługi, a która przybiera postać pliku elektronicznego; format pliku zależny jest od zawartości materiału (np. w formie pdf, ppt, doc, xls, audio/video, itp);
- Oferta– Pakiet usług oferowanych przez Usługodawcę, opisanych szczegółowo i możliwych do zamówienia na stronie Serwisu;
- RODO– Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L Nr 119 z 2016 r.).
II. Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin skierowany jest do Klientów i określa zasady oraz tryb dokonywania zamówień usług oferowanych przez Usługodawcę za pośrednictwem Serwisu oraz świadczenia usług drogą elektroniczną stanowiących przedmiot takich zamówień.
- Usługodawca w ramach Oferty przedstawionej za pośrednictwem Serwisu oferuje Klientowi dostęp do możliwości zamówienia wybranych usług, dostęp do treści pisemnych, graficznych, filmowych oraz bezpośrednich przekazów ustnych związanych z wybraną dziedziną specjalizacji Usługodawcy, oraz inne możliwości opisane szczegółowo w Ofercie.
- Usługi świadczone drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Klienta, po zawarciu przez nich umowy (złożenia zamówienia przez Klienta), polegają na:
a) udostępnieniu Klientowi opinii w postaci: artykułów, treści graficznych, treści raportów z analiz i obliczeń, prezentacji, konsultacji ustnych i innych treści, do których dostęp Klient uzyska za pośrednictwem Serwisu;
b) udostępnieniu Klientowi usługi interaktywnej lub telefonicznej konsultacji umożliwiających zadanie pytań ekspertom i specjalistom Usługodawcy oraz uzyskiwanie odpowiedzi z zakresu wybranej dziedziny specjalizacji Usługodawcy;
c) przesyłaniu Newslettera – w przypadku zapisania się do Newslettera;
d) innych działaniach podejmowanych przez Usługodawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Serwisu, zgodnie z Ofertą i wybranym przez Klienta pakietem usług. - Usługi świadczone są przez Usługodawcę z najwyższą starannością, niemniej jednak z konieczności, część poruszanych w ich ramach problemów jest analizowanych z zastosowaniem określonych uogólnień oraz danych wejściowych. Zastosowanie innych metod badawczych może przyczynić się do uzyskania dokładniejszych wyników. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty powstałe w wyniku czynności podjętych lub zaniechanych na podstawie wyników świadczonych Usług oraz przekazanych produktów.
- Zamówienia składane w Serwisie dokonywane są w języku polskim.
- Ceny produktów i usług znajdujących się w Ofercie są cenami netto powiększonymi o obowiązujący podatek VAT, określonymi w walucie polskiej (PLN).
III. Warunki świadczenia usług drogą elektroniczną
- Do korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Klienta, w związku z zawartą umową (realizacją zamówienia) niezbędne jest posiadanie urządzenia (np. komputer, smartfon, tablet) mającego dostęp do Internetu, wyposażonego w szczególności w prawidłowo skonfigurowaną przeglądarkę internetową oraz program do obsługi wiadomości e-mail.
- Korzystając z Serwisu Klient ponosi pełną odpowiedzialność za wszystkie czynności, w tym także te które zostaną zrealizowane z przypisanego mu konta. Klient nie ponosi odpowiedzialności za czynności zrealizowane przez Usługodawcę.
- Klient zobowiązuje się nie modyfikować, nie udostępniać, nie publikować, nie transmitować, nie kopiować, lub w inny sposób powielać, poddawać inżynierii wstecznej jakiejkolwiek części nabytego Produktu lub Usługi, w tym ich dokumentacji w postaci raportu poza wypadkami udostępnienia mu takiej funkcjonalności w ramach posiadanych przez niego uprawnień.
- Zabronione jest uzyskiwanie lub usiłowanie uzyskania informacji lub materiałów poprzez jakiekolwiek środki, usługi lub interfejsy, które nie zostały świadomie udostępnione Klientowi.
- Zabrania się blokowania, spowalniania lub zakłócania działania Serwisu w inny sposób lub upośledzenia któregokolwiek z jego komponentów (oraz podejmowania takich prób). Zabrania się również omijania, blokowania i zakłócania działania zabezpieczeń Serwisu uniemożliwiających lub ograniczających korzystanie z jego treści, jak również uniemożliwiających ich kopiowanie.
- Zakazane jest dostarczanie treści o charakterze bezprawnym, wulgaryzmów i innych treści powszechnie uznawanych za obraźliwe, sprzecznych z dobrymi obyczajami, naruszające godność, prywatność lub dobre imię osób trzecich, zawierających wirusy lub treści mogące wywołać zakłócenia bądź uszkodzenia systemów informatycznych Klienta, bądź też w jakikolwiek inny sposób naruszających prawa osób trzecich. Powyższe znajduje odpowiednie zastosowanie do treści umieszczanych przez Klienta w Serwisie lub w powiązanych serwisach społecznościowych. Podmiotami wyłącznie odpowiedzialnymi za treść materiałów są podmioty umieszczające treść w Serwisie lub serwisach społecznościowych.
- Treści udostępnianie w Serwisie mogą podlegać ograniczeniom ze względu na rozmiar, ilość, typ, formę użycia, kopiowania lub usunięcia.
- Klient zobowiązuje się do przekazywania Usługodawcy prawdziwych, niewprowadzających w błąd informacji i materiałów, pozwalających zrealizować cel realizowanej usługi.
- Usługodawca uprawniony jest do wprowadzania zmian w Serwisie, w tym aktualizacji zawartych w nim treści i materiałów.
- Wszelkie treści zamieszczane w Serwisie takie jak teksty, video, nagrania, grafika, materiały szkoleniowe, rozwiązania organizacyjne i inne podlegają ochronie własności intelektualnej i przemysłowej w oparciu o umowy.
IV. Oferta
- Usługodawca przedstawia Klientowi Ofertę dostępną w Serwisie w zakładkach „Produkty” oraz „Cennik”.
- Oferta podstawowa składa się ze zróżnicowanych usług, których przeważająca część ma charakter doradczy i konsultingowy. Zostały one szczegółowo opisane w Serwisie.
- Zakres specjalistycznego wsparcia został opisany szczegółowo w Ofercie i różni się w zależności od wyboru określonej usługi.
- Usługodawca może oferować rabaty w przypadku wyboru oferty przez Klienta.
- Usługodawca może oferować ceny i kupony promocyjne wszystkich lub wybranych usług lub ich pakietów.
V. Składanie zamówienia
- Zamówienia mogą być składane wyłącznie przez Użytkowników Serwisu.
- Przedmiotem zamówienia mogą być wyłącznie usługi znajdujące się w Ofercie.
- Składając zamówienie, Klient wybiera interesującą go usługę lub pakiet usług znajdujących się w Ofercie, a następnie dodaje usługę do koszyka, wybierając odpowiednią ikonę (przycisk).
- Po wyborze określonej usługi do koszyka, Klient może kontynuować przeglądanie Serwisu albo przejść do koszyka, klikając odpowiednia ikonę (przycisk).
- W koszyku znajduje się podsumowanie zamówienia wraz z podaniem kwoty do zapłaty. Na tym etapie nie traktuje się zamówienia jako już złożonego przez Klienta.
- Po przejściu do płatności Klient obowiązany jest wypełnić formularz zakupowy zamówienia, a następnie może złożyć zamówienie używając przycisku „Kupuję i płacę”.
- Złożenie zamówienia wiąże się z akceptacją postanowień niniejszego Regulaminu.
- Chwilą zawarcia przez Klienta umowy z Usługodawcą jest kliknięcie ikony (przycisku) „Kupuję i płacę” oraz opłacenie zamówienia, po wcześniejszej akceptacji postanowień niniejszego Regulaminu. W przypadku wystąpienia błędu na tym etapie Klient zostanie o tym błędzie powiadomiony, a zamówienie nie zostanie złożone do momentu wykonania wszystkich opisanych kroków w sposób prawidłowy.
- Po złożeniu zamówienia Klient otrzyma potwierdzenie złożenia zamówienia wybranych usług na adres e-mail podany w formularzu zamówienia oraz poprzez portal Klienta dostępny po zalogowaniu się w Serwisie w zakładce „Moje Konto/Zamówienia”.
VI. Płatności
- Zapłata za produkt następuje za pośrednictwem zewnętrznego operatora systemu płatności typu PayU lub innego z którym Usługodawca zawrze umowę. Informacja o dostępnych systemach płatności każdorazowo będzie dostępna na dedykowanej podstronie w trakcie procesu dokonywania płatności (przed jej dokonaniem).
- Za moment dokonania zapłaty za zamówione usługi uznaje się moment potwierdzenia dokonania płatności złożonego Usługodawcy przez operatora systemu płatności.
- Klient przyjmuje do wiadomości, iż czas niezbędny na wykonanie przelewu, wpłaty bądź autoryzacji karty płatniczej może opóźnić moment rozpoczęcia realizacji transakcji, a co za tym idzie rozpoczęcia realizacji zamówienia.
- Usługodawca nie odpowiada za naliczenie Klientowi dodatkowych opłat z tytułu dokonywania płatności za pośrednictwem banków, zewnętrznych systemów płatności (w tym ratalnych), płatności kartą płatniczą i innych kosztów bankowych – jeżeli zostaną naliczone.
VII. Realizacja zamówienia
- Usługodawca przystępuje do realizacji zamówienia po spełnieniu następujących warunków: a) po otrzymaniu całości zapłaty za zamówione usługi oraz b) w przypadku Klienta będącego Konsumentem – po upłynięciu okresu na odstąpienie od Umowy o którym mowa w Rozdziale VIII niniejszego Regulaminu, chyba, że Klient będący Konsumentem wyraził zgodę na rozpoczęcie świadczenia usług przed upływem terminu na odstąpienie od Umowy.
- Po opłaceniu usługi Usługodawca (lub inna upoważniona przez niego osoba) kontaktuje się z Klientem poprzez portal Klienta (zakładka „Moje Konto/Zamówienia”) oraz wiadomości e-mali przekazując pytania, dokumenty, formularze do wypełnienia lub treści niezbędne do prawidłowego wykonania usługi zgodnie ze złożonym zamówieniem i dostosowane do charakteru zamówionej usługi.
- W sytuacji, gdy uzyskane odpowiedzi lub przekazane dokumenty nie są kompletne bądź zawierają informacje niejasne lub nieprecyzyjne, Usługodawca (lub inna upoważniona przez niego osoba) może zwrócić się do Klienta z prośbą o dodatkowe uzupełnienie bądź wyjaśnienia. Komunikacja w tym zakresie prowadzona jest poprzez portal Klienta oraz wiadomości e-mail.
- Po otrzymaniu od Klienta kompletnej informacji lub dokumentów i danych niezbędnych do wykonania usługi, Usługodawca wykonuje zamówioną usługę i w przypadku gdy w wyniku jej realizacji powstaje raport, przekazuje raport Klientowi w formie Produktu elektronicznego. Przekazanie raportu odbywa się poprzez portal Klienta oraz wiadomość e-mail.
- Czas realizacji zamówienia zależny jest od charakteru wybranej usługi, czasu przekazania oraz jakości otrzymanych od Klienta informacji i dokumentów. Zwyczajowy czas załatwienia danej sprawy podawany jest najczęściej przy opisie usługi. W przypadku spraw bardziej złożonych lub skomplikowanych, proces ten może wydłużyć się. Dłuższe okresy realizacji usług (załatwiania spraw) mogą też zdarzać się w okresach wzmożonego zainteresowania daną usługą.
- Prawidłowe świadczenie usług wymaga współpracy Klienta z Usługodawcą (lub inną upoważnioną przez niego osobą). Usługodawca zastrzega, że brak tej współpracy, w szczególności podanie nieprawdziwych lub niekompletnych informacji w trakcie kontaktów z Usługodawcą lub jego przedstawicielami może prowadzić do braków, niedokładności bądź błędów w zamówionych usługach, za co Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności.
- W przypadku zamówienia usługi konsultacji online (e-konsultacji) i nie pojawienia się na niej przedstawiciela Zamawiającego, opłata za usługę nie podlega zwrotowi. Możliwe jest jednokrotne umówienie kolejnego terminu e-konsultacji (bez ponoszenia przez Klienta dodatkowych kosztów). W przypadku dwukrotnego nie pojawienia się przedstawiciela Zamawiającego w umówionym terminie i przy gotowości eksperta do wykonania usługi, opłata za usługę nie podlega zwrotowi i usługę uznaje się za wykonaną przez Usługodawcę. Istnieje możliwość jednokrotnej, bezkosztowej zmiany terminu konsultacji pod warunkiem jej zgłoszenia najpóźniej na 24 godziny przed jej pierwotnie planowanym rozpoczęciem. Komunikacja w sprawie zmiany terminów e-konsultacji odbywa się poprzez wiadomości e-mail.
VIII. Odstąpienie od umowy
- Postanowienia dot. odstąpienia od umowy na zasadach wskazanych w tym rozdziale odnoszą się wyłącznie do Klientów będących Konsumentami.
- Użytkownikowi będącemu Konsumentem nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy :
1) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy,
2) o świadczeniu usług, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy; - W przypadku gdy nie występują okoliczności wskazane powyżej, Konsument ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia. W celu skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy, Konsument powinien poinformować Usługodawcę o tym wysyłając e-mail na adres obsluga_klienta@how2green.pl Więcej informacji o prawie odstąpienia znajduje się w Załączniku nr 1 do Regulaminu.
IX. Prawa autorskie oraz ochrona Usługodawcy
- Wszelkie dokumenty, raporty, artykuły, instrukcje, materiały graficzne i filmowe, prezentacje i inne treści udostępnione Klientowi w Serwisie bądź w inny sposób udostępnione Klientowi w związku z zawartą umową (realizacją zamówienia) objęte są prawami autorskimi przysługującymi Usługodawcy.
- Zabrania się przesyłania, udostępniania osobom i podmiotom trzecim, kopiowania, publikowania czy wykorzystywania w inny sposób niż na potrzeby wewnętrzne Klienta, całości lub części materiałów, o których mowa w pkt. 1. W szczególności Klientowi zabrania się przekazywania tych materiałów podmiotom powiązanym z jego działalnością.
- Usługodawca zastrzega, że naruszenie powyższych postanowień skutkować będzie odpowiedzialnością prawną.
X. Reklamacje
- Klient uprawniony jest do kierowania do Usługodawcy reklamacji w sprawach związanych z realizacją umowy (zamówienia).
- Reklamacje należy składać drogą elektroniczną poprzez formularz kontaktowy dostępny w Serwisie w zakładce „Kontakt” lub poprzez e-mail na adres: obsluga_klienta@how2green.pl .
- Składając reklamację, Klient powinien określić problem oraz zakres swoich oczekiwań od Usługodawcy związanych ze składaną reklamacją.
- Usługodawca rozpatruje reklamację bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania zgłoszenia.
- W przypadku niemożności rozpatrzenia reklamacji w terminie wskazanym w pkt. 4, Usługodawca zawiadamia poprzez e-mail Klienta, wskazując przyczynę braku możliwości rozpatrzenia reklamacji w powyższym terminie oraz przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji.
- Odpowiedź na złożoną reklamację zostanie udzielona w formie elektronicznej na adres e-mail osoby wnoszącej reklamację lub w inny sposób wskazany przez Klienta.
- Do reklamacji mają zastosowanie przepisy ustawy – Kodeks cywilny o rękojmi.
XI. Polityka prywatności
- Szczegółowe zasady dot. ochrony danych osobowych zostały szczegółowo opisane w Polityce prywatności dostępnej w Serwisie w zakładce „Polityka prywatności”.
XII. Postanowienia końcowe
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie dnia 01.04.2024r.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają obowiązujące przepisy prawa, w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego, ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o ochronie danych osobowych oraz RODO.
- W ramach korzystania z produktów zabrania się dostarczania informacji o charakterze bezprawnym oraz działania w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich.
- W ramach polubownego rozpatrywanie sporów i rozpatrywania reklamacji, Konsument ma możliwość zwrócenia się do:
1) stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy.
2) wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Usługodawcą.
3) powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów i uzyskać pomoc w sprawie umowy lub ma prawo
4) skorzystać z platformy ODR. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami http://ec.europa.eu/consumers/odr
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Do umów zawartych przed wejściem w życie nowego Regulaminu, stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie zawarcia przez Użytkownika Umowy.
- W przypadku stwierdzenia, że którekolwiek z postanowień Regulaminu jest z mocy prawa nieważne lub bezskuteczne, okoliczność ta nie będzie miała wpływu na ważność i skuteczność pozostałych postanowień.
Załącznik nr 1 do Regulaminu
POUCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY (dotyczy tylko Konsumentów)
Będąc Konsumentami, mogą Państwo odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia umowy lub w terminie 14 dnia od dostarczenia Produktu.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
Nasze dane do kontaktu: e-mail: obsluga_klienta@how2green.pl
Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
Skutki odstąpienia od umowy
W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
Załącznik nr 2
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY (dotyczy tylko Konsumentów)
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Adresat: Exergon Sp. z o.o. (właściciel marki How2Green) z siedzibą w Gliwicach przy ul. Jagiellońskiej 4, 44-100 Gliwice.
Odstępuję od umowy sprzedaży z dnia*……… następujących rzeczy*……………. /o świadczenie następującej usługi z dnia*…………… polegającej na*………………….
Imię i nazwisko, adres konsumenta* ……………….. Podpis*………………… (o ile wysyłane w wersji papierowej)
Data …………………………………………………
* prosimy uzupełnić